EuroNCAP разбила XC60

Модераторы: savin, Модератор тех. разделов, WIKI

Аватара пользователя
Hanatsu-tori
VOLVO ****
Сообщения: 87
Вкатился: 25 май 2008, 16:25
Имя: Дмитрий
Пол: Муж.
Авто: volvo s40-II-Restyle
Двигатель: 1.8
Цвет: Красный клён
Год: 2008

EuroNCAP разбила XC60

Сообщение Hanatsu-tori » 26 ноя 2008, 14:02

Ну, наконец-то появились первые результаты краш-тестов Volvo XC60 от EuroNCAP.

http://www.euroncap.com/tests/volvo_xc60_2008/339.aspx

Изображение

Front impact
The passenger compartment remained stable in the impact and the windscreen pillar was displaced rearward only 3mm after the test. The steering column is designed to collapse horizontally away from the driver and this created additional space for protection. Degressive adaptive load-limiters tailor the restraint of the occupants according to the position of the seat and the severity of the accident. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs and Volvo were able to demonstrate that similar levels of protection would be provided to occupants of different sizes and to those sat in different positions.

Side impact
The XC60 scored maximum points for the protection provided in the side impact and pole tests.

Child-protection
Both dummies were seated in rearward-facing child restraints. Based on dummy readings in the dynamic tests, the XC60 scored maximum points for its protection of the 3 year child and lost only a fraction of a point for the 1½ year infant. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing child seat to be used in that position. However, information provided to the driver regarding the status of the airbag is not sufficiently clear. The label warning of the dangers of using a rearward facing seat in that position without first disabling the airbag was not clear and were not permanently attached. The presence of ISOFIX anchorages in the rear outboard seats was not clearly marked.

Pedestrian protection
The bumper scored maximum points for the protection offered to pedestrians' legs. However, additional tests showed that some areas beyond the central zone provided poor protection. In the area likely to be hit by a child's head, protection provided by the bonnet provided was predominantly fair. However, protection was mostly poor for an adult's head and the front edge of the bonnet scored no points.


Вот такие результаты. 5 баллов.
Но отлетающий порог немного смущает... Видимо, деформация кузова всё-таки существенна.

Ваши комментарии? :"":
S40 New (2008) 1.8 MT/Красный клён/Premium+Safety

Дима

Аватара пользователя
bars12
Уважаемый Барсик
Уважаемый Барсик
Сообщения: 4195
Вкатился: 04 фев 2008, 12:16
Имя: Илья
Пол: Муж.
Авто: volvo xc70-II
Двигатель: 2.5T AWD
Цвет: Красивый
Год: 2006
Клубная атрибутика: рамки, шильд
Откуда: Подольск

Re: EuroNCAP разбила XC60

Сообщение bars12 » 26 ноя 2008, 17:52

Без комментариев. Вольво как всегда №1 по безопасности! Молодцы! :)
УчИЫывАя тО, Что КАжДыЙ саМ куЁт сВоЁ счаСтьЕ, мОЖно сказать, что сЧасТЬе кАЖдоГо - егО личНАя КуЙня (С)
...гОроД СиКАляМсК с МыдВыдОИдАми и леСоПыркаМи...
Обсуждение дневника ЗДЕСЬ

Аватара пользователя
DIESEL51rus
VOLVO U***
Сообщения: 255
Вкатился: 06 ноя 2008, 21:36
Имя: Антон
Пол: Муж.
Авто: volvo v70-I
Двигатель: 2.4i
Цвет: серебро
Год: 1999
Откуда: Мурманск
Контактная информация:

Re: EuroNCAP разбила XC60

Сообщение DIESEL51rus » 26 ноя 2008, 21:50

Вольво признанный лидер в этом... ребята немало сотен лимонов уе тратят на разработки систем безопасности и разбивают не один десяток новеньких авто у себя на заводах, так что 5 на евронкап для них само сабой разумеющееся... хотя все равно приятно :)
440 ('90) -> S40 ('97) -> V40 ('00) -> V70 ('00) + XC90 ('03) + XC90 ('05)
http://volvo51.ru/


Вернуться в «XC60»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 1 гость